Uszczelnianie oraz kontrola szczelności odlewów


Uszczelnianie oraz kontrola szczelności odlewów
Detale o podwyższonych wymaganiach co do szczelności, mogą być przez nas dodatkowo uszczelnione. Sprawdzenia szczelności natomiast, możemy dokonać na dwa sposoby. Metodą na ubytek ciśnienia w instalacji kontrolnej lub metodą zanurzeniową w czynniku kontrolnym, np. wodzie.
Masz pytania? Chętnie odpowiemy
Masz pytania o formy, produkcję lub obróbkę? Skontaktuj się z nami – chętnie wszystko wyjaśnimy.
Pon. – Pt. : 7:00 – 16:00
FAQ
Najczęściej zadawane pytania
Dlaczego odlewy wymagają doszczelniania?
Ze względu na to, iż odlewy ciśnieniowe ze stopów aluminium i cynku w rzeczywistości stanowią mieszaninę metalu i gazów w nim rozpuszczonych, w niektórych przypadkach powinno się taki proces uszczelniania przewidzieć.
Jakie parametry szczelności można uzyskać po operacji dodatkowego doszczelniania?
Przy dobrze zaprojektowanym i uszczelnionym detalu wykonanym w technologii odlewania ciśnieniowego, możliwe jest zachowanie szczelności do około 20 barów.
Czy doszczelnianie wpływa na wygląd zewnętrzny powierzchni detalu?
Technologie uszczelniania odlewów z aluminium i cynku, opierają się głównie na metodach zanurzeniowych, gdzie preparat uszczelniający oddziałuje na wszystkie powierzchnie detalu. W związku z tym, należy liczyć się z jego obecnością objawiającą się np. białym nalotem.
Czy kontrola szczelności dotyczy tylko wybranych z całej partii sztuk?
To ile sztuk z danej partii odlewów podlega sprawdzeniu, wynika głównie z określonej przez klienta metody kontrolnej. W przypadku sprawdzania szczelności odlewów metodą „na ubytek ciśnienia”, sprawdza się wybiórczo lub cyklicznie pojedyncze detale. Metoda zanurzeniowa natomiast, daje możliwość sprawdzenia każdej sztuki z dużej partii odlewów.
Jakiego typu odlewy poddaje się kontroli na szczelność?
Doszczelnianie przeprowadzane jest w szczególnych przypadkach. Zwłaszcza wtedy, gdy części odlewane ze stopów aluminium lub cynku wchodzą w skład instalacji, w jakich czynnik w niej płynący podawany jest pod wysokim ciśnieniem. Na przykład samochodowe instalacje gazowe, czy pneumatyczne układy hamulcowe pojazdów.